Mažeikių rajono Renavo dvaro sodyba pradeda įgyvendinti projektą „Gyventi ir kurti dermėje su gamta“ (Nr. MAZE-LEADER-09-2-3 pagal Šiaurės Vakarų Lietuvos vietos veiklos grupės Vietos plėtros strategijos priemonę „Palaikyti Mažeikių rajono bendruomenių aktyvumą, sumanumą, iniciatyvumą ir socialinį atsakingumą“ (Nr. SP-MAŽE-LEADER-20VVG-09-03).
Renavo dvaro sodyba kviečia į edukaciją, kurioje lektorius Gražvydas Jegelevičius pristatys šias temas:
• kas yra permakultūra? Pagrindiniai permakultūros principai sodininkystėje.
• kaip suplanuoti sodą pagal permakultūros/ gamtinius principus?
• kaip ištirti savo sklypą ir koks yra idealus sklypas sodui?
• dažniausiai Lietuvoje auginamos augalų rūšys, jų ypatybės, funkcijos, retesni augalai;
• augalų rūšių pasirinkimas atsižvelgiant į dirvožemio tipą, derlingumą, vandens lygį, kitas sąlygas;
• laukiniai augalai sode – ar tai jūsų gamtinio sodo pradžia?
• sodo augalų poskiepiai, jų privalumai ir trūkumai;
• kaip pasirinkti kokybiškus sodinukus?
• kitos vietovės aplinkybės nulemiančios sodo formavimą: pasaulio kryptys, apšvietimas, reljefas,
vėjuotumas, žmonių ir gyvūnų poveikis;
• vaismedžių išdėstymas eilėmis, grupėmis, palei ribas, išdėstymas pagal permakultūros principus
(aukštais, kombinuojant augalus, gyvūnus, kt.);
• kaip paruošti dirvožemį sodui?
• kada sodinti ir kaip sodinti?
• kokios sąlygos, dirvožemio fiziocheminė ir mikrobiologinė aplinka tinkama vaismedžiams?
• dirvos priedai, mulčiavimas, laistymas, dirvos paviršiaus priežiūra, augalinė danga;
• medelių priežiūra pirmaisiais metais;
• kaip apsaugoti sodą nuo aplinkos veiksnių, laukinių gyvūnų poveikio?
• sodo planų pavyzdžiai, permakultūros sodų pavyzdžiai
• vėjatvorės ir kiti pagalbiniai augalai;
• sodas mažame sklype;
• dažniausios klaidos planuojant, įrengiant ir prižiūrint sodą;
• knygų ir informacijos šaltinių rekomendacijos“.
Edukacinio užsiėmimo pabaigoje visi dalyviai galės sudalyvauti praktinėje užduotyje –
sudaryti savo sodo planą pagal pateiktus principus ir gautas rekomendacijas. Tai leis geriau
įsisavinti žinias ir paruošti aiškų veiksmų planą savo būsimiems sodininkystės darbams. Tikimės,
kad gamtinės edukacijos (iš viso jų yra suplanuota 3) įkvėps bendruomenę puoselėti darnius, su
gamta suderintus sodus, kurie ne tik teiks gausų derlių, bet ir prisidės prie biologinės įvairovės
išsaugojimo.
